Jdi na obsah Jdi na menu
 


Alfa Romeo

20. 1. 2009

Alfa romeo

 

Země původu: Itálie

 

Obrazek

Zakladatelem Milánské automobilky je Nicola Romeo. Od svého založení r.1910 se automobilce dařilo přečkat řadu let díky výrobě a prodeji sportovních a závodních vozů. Italští výrobci se snažili pokračovat stejně i po 2. svět. válce. Brzy však zjistili, že aby zachovali podnik vyžaduje to změnu orientace na výrobu automobilů pro širokou veřejnost.Alfa vyráběla v r.1947 pouze typ 6C2500, jenž představili v r.1939. Vysoká cena dovolovala koupi tohoto vozu jen několika nadšencům. Pod vedením Orazia Satty společnost změnila r.1949 svou strategii. Satta stavěl malá auta se samonosnou karoserií,která byla lehčí a výrobně levnější. Počet válců se snížil ze šesti na čtyři. Jejich hlava byla odlita z hliníku a obsahovala ventily i dvojici vačkových hřídelů, které je ovládaly. Takové konstrukční řešení konkurence nabídnout nedokázala. Výsledný typ 1900 se představil na pařížském autosalonu na podzim r.1949. Začala nová éra Alfy Romeo. Alfa závodila i nadále a značka tím získávala cennou publicitu. K financování závodního programu sloužil zisk z výroby sedanů. Automobily Alfa však znamenaly mnohem více než je prostředek dopravy mezi body A a B. Dnes je ventilový rozvod DOHC běžný, a dokonce i běžná vozidla mají dnes čtyři nebo více ventilů na válec. Toto však v 50. a 60. letech představovalo něco zcela vyjímečného. Dvojicí vačkových hřídelů v hlavě se mohly pochlubit jen vysoce výkonné automobily, které byly velmi drahé. V té době je používalo pouze Ferrari, Aston Martin a Porsche.Téměř každý typ vozů Alfa existoval v podobě sedanu i sportovního vozu. To platilo rovněž o typové řadě Giulia, jež obsahovala nechanicky podobná auta se závodní, sportovní a čtyřdveřovou karoserií. Počátkem 60. let se představila vynikající serie 2600. Šlo o krásné, ale drahé sedany, k jejichž majitelům se řadil i papež. Řada 2600 zahrnovala také kupé 2+2 a kabriolet,vyrobené na stejném podvozku. Carrozzeria Zagato rovněž zhotovila kupé. V r.1971 se představil v Turýně Alfasud který měl jako první automobil značky poháněná přední kola. Vůz zkonstruoval vídeňský Čech Rudolf Hruska. Závod v Pomigliano ďArco znamenal navzdory dobrým počátečním úmyslům naprosté fiasko, ikdyž vysoká nezaměstnanost v kraji se snížila a 15 000 dělníků bylo spokojeno, neboť dostávali plat, přesto však nebyli ochotni pracovat a produkci často sabotovali.Problémy se sice po čase vyřešily, ale poškodilo to dobré jméno firmy. Od r.1973 je Alfa Romeo součástí automobilky Fiat.                  

----------------------------------------------

Alfa Romeo 6C2500 r.v.1939-52

Počet vyrobených kusů: 1591

Zvláštnosti: Základem šestiválce byly závodní motory,které Alfa vyráběla už před válkou. Měl rozvod DOHC atři jednoduché karburátory Weber. Motor 2443 cm³ o max. výkonu 66,2 kW

 

Alfa Romeo 1900 r.v.1950-58

Počet vyrobených kusů: 19 328 

Zvláštnosti: Z téměř 20 000 kusů bylo 17 423 sedanů. Tento podíl je důkazem převládající poptávky po běžných autech. Motor 1884 cm³ o max. výkonu 58,8 kW 

 

Alfa Romeo 2000 r.v.1957-69

Počet vyrobených kusů: 2893

Zvláštnosti: Alfa 2000 byla nástupcem typu 1900. Motor převrtaný na objem 1975 cm³ podával max. výkon 79,4 kW Typ 2000 mel pětistupňovou převodovku s řazením na sloupku volantu.

 

Alfa Romeo Giulietta r.v.1955-64

Počet vyrobených kusů: 192 917

Zvláštnosti: Motor 1290 cm³ o max. výkonu 39 kW.

 

Alfa Romeo Giulia r.v.1962-78

Počet vyrobených kusů: Asi 500 OOO

Zvláštnosti: Motor vznikl převrtáním motoru typu Giulietta na 1570 cm³ o max. výkonu 73,6 kW. Od r.1964 byl vůz vybaven kotoučovými brzdami.

 

Alfa Romeo Alfetta r.v.1972-75

Počet vyrobených kusů: 102 960

Zvláštnosti: Automobil se vyznačoval uspořádáním transaxle a kotoučovými brzdami u diferenciálu. Motor 1779 cm³ o max. výkonu 89,7 kW. 

 

Alfa Romeo Alfasud r.v.1972-87

Počet vyrobených kusů: více než 1 000 000

Zvláštnosti: Jako první Alfa měla motor s protilehlými válci (boxer). Karoserii vytvořil Italdesign ya přispění pana Hrusky. Motory 1186 cm³, 1286 cm³, 1350 cm³ a 1490 cm³ o max. výkonu od 46,3 do 69,9 kW.

 

Alfa 6 r.v.1979-85

Počet vyrobených kusů: ???

Zvláštnosti: Typem Alfa 6 chtěla automobilka navázat po více než 25 letech na tradici výroby luxusních vozů. Debut se příliš nevydařil, protože hned od začátku se projevovaly poruchy šesti (!!!) karburátorů a převodovky. K odbytu nepřispívala ani nevýrazná karoserie. Motor V6 2464 cm³ o max. výkonu 116 kW a kombinované spotřebe 16,5 L/ 100km. 

 

Alfa 33 r.v.1983

Počet vyrobených kusů: ???

Zvláštnosti: V r.1983 došlo ke dvěma významným událostem. Navázala spolupráci s automobilkou Nissan, týkající se výroby společného vozu Arna s karoserií Nissan Cherry a motory Alfasud, a součastně představila následovníka typu Alfasud Alfu 33. Typ 33 se velmi dobře prodával, což vedlo k rozšíření nabídky jednak o kombi-limuzínu nazvanou Giardinetta, pak o modely s vyšším výkonem motoru, a konečně o Giardinettu 4x4. Tento vůz se vevyráběl u Alfy, ale u známého karosáře Pininfariny. Tento vůz se velice dobře prodával v alpských zemích. Motory 1337 cm³ a 1474cm³ mají max. výkony 55 a 66 kW. 

 

 

Fotoalbum: www.clubslevarna.rajce.net/Alfa

Další zajímavé příspěvky nebo fotky můžete zaslat na X.sniper@email.cz a budou průběžně doplněny.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář