Amphicar
Amphicar
Země původu: Německo
Sny o autech, která kromě jízdy dokáží stejně dobře plnit funkci lodi či letadla, jsou staré jako samotný automobil. Bylo zaznamenáno mnoho pokusů o vytvoření takových vozidel. Obojživelný vůz vznikl i v Německu, kde jej pro jednotky Wehrmachtu postavil Hans Trippel. Tento konstruktér se rozhodl své dovednosti využít i po válce a na ženevském autosalonu vystavil r.1958 malé obojživelné auto. Definitivní ppodoba vozu, známá pod názvem Amphicar, byla odvozena právě podle tohoto prototypu. Trippelovy plány prodávat vozidlo především do Spojených států se splnily, neboť většina ze 3000 vyrobených automobilů skončila na americké půdě. Motor Triumph Herald a při jízdě amphicaru po souši poháněl zadní kola. Při pohybu na vodě byl max. výkon motoru přenášen vloženou převodovkou ke dvěma lodním šroubům. Směr plavby se určoval bez kormidla natočením předních kol. Maximální rychlost vozu dosahovala na vodě 12 km/h a na souši 110 km/h.
----------------------------------------------
Amphicar r.v.1961-68
Počet vyrobených kusů: asi 3000
Zvláštnosti: Obojživelný vůz je křížencem lodi a automobilu. Výsledkem bývají vlastnosti špatného plavidla a nepříliš dobrého vozidla. Trippelovo monstrum bylo určeno pro americký trh.
Fotoalbum:www.clubslevarna.rajce.net/Amphicar
Další zajímavé příspěvky nebo fotky můžete zaslat na X.sniper@email.cz a budou průběžně doplněny