Jdi na obsah Jdi na menu
 


Armstrong-Siddeley

20. 1. 2009

Armstrong-Siddeley

 

Země původu:Velká Británie

 

Coventry bývá občas nazýváno „britským Detroitem”- vždyť mnoho britských aut vzniklo v tomto městě. Kdysi mezi ně patřila i značka Armstrong-Siddeley. Auta vyráběla v letech 1919 až 1960. Automobilovou produkci pak zastavila. Automobily Armstrong-Siddeley totiž bývaly vždy zvláštní a nákladné. I v dobách svého vrcholu před II. svět. válkou jejich výrobce zápolil s ročním objemem produkce 1000 vozů. Kvalitou byly automobily Armstrong-Siddeley srovnatelné s humbery a daimlery a cenou se příliš nelišily od vozů Bentley. Vzápětí po válce se továrna vrátila na trh s typem Lancaster. Jejich jméno převzala po bombardérech, jež vyráběla za války. Ve skutečnosti šlo o starý typ z r. 1939 s jinou mřížkou chladiče. Nikdo však nic nenamítal, neboť přední kola byla nezávisle odpružena torzními tyčemi a představu vcelku moderního automobilu doplňovala předvolba převodů Wilson. Otevřená verze nesla označení Hurricane a dvoudveřové kupé se prodávalo pod názvem Typhoon. Zdvihový objem šestiválcového motoru se zvýšil z předválečných 2 litrů na 2,3litru. Poté byl skonstruoán typ Sapphire, který s motorem objemu 3435 cm³, s rozvodem OHV a se dvěma karburátory dosahoval max. rychlosti 160 km/h. Tento poslední typ značky charakterizovala vysoká úroveň vnitřního vybavení z ušlechtilého dřeva a kůže. Takto kvalitní auta však nebylo možné vyrábět levně. Automobil ve standartní úpravě stál přibližně čtyřnásobek ceny VW brouka a sedmisedadlová limuzína s mechanickou převodovkou byla 7x drašší (s automatem byla její cena ještě vyšší). Méně majetnějším byly určeny vozy osazené čtyřválcem 2290 cm³ nebo šestiválcem 2309 cm³, označované jako Sapphire 234 a 236. Poslední číslice názvu udávala počet válců. Poslední a snad i nejlepší automobil Armstrong-Siddeley se jmenoval Star Sapphire. Prodal se v množství více než 1000 kusů. Pod kapotou měl šestiválec objemu 3990 cm³, jenž dával max. výkon 121,4 kW. Jeho přenos obstarávala samočinná převodovka Borg-Warner. při max. rychlosti 170 km/h. nebyly kotoučové brzdy zbytečným luxusem. Poslední vozidlo vyjelo z továrny Paradise v Coventry v červenci 1960. Jeho cena 2489 liber tehdy stačila k pořízení slušného domku na venkově.

----------------------------------------------

Lancaster r.v.1945-52

Počet vyrobených kusů: 12 470

Zvláštnosti: Počet vyrobených vozů zahrnuje rovněž typy Hurricane a Typhoon. Všechna tato auta byla vybavena stejným robustním podvozkem osazeným šestiválcovými motory zdvihových objemů 2 nebo 2,3 litru.

 

Sapphire r.v.1953-59 

Počet vyrobených kusů: 7207

Zvláštnosti: Sapphire se dodával s několika různými motory- se šestiválci objemů 2309 a 3435 cm³ nebo čtyřválcem 2290 cm³. Max. výkon se pohyboval mezi 89,7 kW a 111,8 kW.

 

Star Sapphire r.v.1959-60 

Počet vyrobených kusů: 980

Zvláštnosti: Tento typ vypadal nejlépe. Pyšnil se všemi technickými novinkami, které znal tehdejší automobilový průmysl. Výbava vozu byla vinikající, jeho cena však  dosahovala téměř ceny automobilů Bentley. kdo by si za tyto peníze kupoval Armstrong-Siddeley?  

 

 

Fotoalbum:

Další zajímavé příspěvky nebo fotky můžete zaslat na X.sniper@email.cz a budou průběžně doplněny. 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář