Jdi na obsah Jdi na menu
 


Autobianchi

20. 1. 2009

Autobianchi

 

Země původu: Itálie

 

Edoardo Bianchi, syn obchodníka s potravinami, založil v r.1885 vlastní dílnu na výrobu jízdních kol. Tehdy mu ještě nebylo ani dvacet let. V r.1897 se přeorientoval na výrobu motocyklů a o rok později postavil svůj první automobil. Vozidla Bianchi se ve většině případů řadila k usedlým autům. Občas sice vznikl závodní vůz, avšak těžištěm výroby zůstávaly sedany a tudory. Společnost Bianchi se během války zaměřila na produkci vojenských nákladních automobilů. Poskytla tak spojeneckým vojskům dostatečný důvod k úplné likvidaci továrny při bombardování v r.1943. O tři roky později, v roce 1946, zemřel ve věku 81 let zakladatel společnosti. V té době už byly haly rekonstruovány a z obnovené linky vyjížděla nákladní auta. Továrnu převzaly společnosti Pirelli a Fiat a v r.1955 ji přestavěli a uzpůsobily produkci osobních vozů. První z nich opustily výrobní linku v r.1957. Přestože byly sestaveny z dílů Fiatu 500, nesly označení Autobianchi. Ve shodě s Fiatem 500 měla i Bianchina 500 čtyřmístnou, avšak mnohem atraktivnější karoserii. Společnost Autobianchi potom zůstala věrná výrobě speciálních provedení automobilů Fiat. V r.1960 představila pěkný otevřený vůz odvozený od Fiatu 500  a po několika měsících na trh uvedla automobil s karoserií kombi. Tento vůz, známý jako Panoramica, měl shodné mechanické prvky s Fiat Nuova 500. Ve srovnání s rozvorem 1840 mm kombi Fiat 500 Giardiniera byl tento rozměr větší- činil 1940 mm. Panoramica proto poskytovala dostatek prostoru čtyřem dospělým. Z dalších typů jmenujme typ Stellina a Primula. Stellina přestavovala dvoumístný sportovní automobil odvozený od Fiatu 600. Její karoserie byla vyrobena z polyesteru vystuženého skelnými vlákny.Primula se představila v r.1964 na turínském autosalonu. Vyvolala tam značný zájem. Fiat vykoupil v r.1968 podíl společnosti Pirelli. O rok později se představilo první Autobianchi A 112. K pohonu tohoto malého rodinného auta sloužil čtyřválec objemu 903 cm³ a max. výkonu 32,4 kW a dosahovalo max. rychlosti 130 km/h. Zájemcům o ještě větší max. výkon se nabízela verze Abarth s max. rychlostí 150 km/h.

---------------------------------------------- 

 

Autobianchi Bianchina 500 r.v.1960-69

Počet vyrobených kusů: ???

Zvláštnosti: Kupé i kabriolety typu Bianchina byly vyrobeny na základě podvozku Fiatu 500 Nuova, osazeného podstatně atraktivnějšími karoseriemi vůz kombi nesl označení Panoramica. Pohon zajišťovaly dvouválce objemů 479 a 500 cm³ o max. výkonu 12,5 a 15,5 kW.

 

Autobianchi Primula r.v.1964-70

Počet vyrobených kusů: ???

Zvláštnosti: Primula byla prvním “fiatem“ s příčně umístěným motorem a s pohonem předních kol. Motor objemu 1221 cm³ poskytoval výkon 37,5 až 47,8 kW. Víko zavazadlového prostoru bylo přetvořeno do třetích dveří karoserie hatchback. 

 

Autobianchi A 112  r.v.1969-86

Počet vyrobených kusů: 1 254 178

Zvláštnosti: A 112 v Itálii úspěšně konkuroval typu Mini. Rozvorem náprav 2040 mm a celkovou délkou 3230 mm byl ve srovnání s britským vozem poněkud větší ( jeho srovnatelné rozměry činily 2030/3050 mm ).

 

 

Fotoalbum:

Další zajímavé příspěvky nebo fotky můžete zaslat na X.sniper@email.cz a budou průběžně doplněny. 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář