Jdi na obsah Jdi na menu
 


Bond

20. 1. 2009

Bond

 

Země původu: Velká Británie

 

Tříkolová vozidla přicházela a odcházela. Tříkolky Bond snad přežily všechna z nich. Nesou jméno svého duchovního utce Lawrence Bonda. Roku 1949 byla tříkolka tohoto jména vystavena na autosalonu spojeném s motosalonem. Poutala zde pozornost jak automobilistů, tak motocyklistů. Britští motocyklisté, kteří již měli po krk zápolení s přírodními živly, totiž mohli snadno přesedlat. Stači totiž jen řidičský průkaz pro řidiče motocyklu. V tom případě byla podmínkou absence zpětného chodu vozu. Motoristé, kterým bylo zatěžko vůz směrem zpět jen tlačit, si za zpátečku k ceně 295 liber připlatili dalších 8 liber a 10 šilinků. Pak už ale potřebovali průkaz k řízení automobilu. První vozidla Bond měla hliníkovou karoserii a dvoudobý motor Villiers o objemu 122cm³. Tento jednoválec poháněl jediné přední kolo, které zároveň sloužilo k změně směru jízdy tříkolky. Tříkolka nebyla v žádném případě špatná. Roku 1951 se objevila její nová verze. Motor objemu 200 cm³ jí udílel max. rychlost 75 km/h. Zašpičatělá příď vozu s jediným předním kolem umožňovala snadno rozpoznat, že jde o tříkolku. Společnost Bond proto r.1953 představila nový typ, jehož přední část odpovídala tvatům běžného automobilu. Chyběly jen přední podběhy. Obrovský úspěch dokresluje prodej nejméně 14 000 kusů v r.1956. Snaha o vyšší max. výkon se nevyhnula ani továrně Bond. Zvyšoval se objem motorů a r.1965 se objevil souběžně vyráběný typ 875 s pohonnou jednotkou Hillmanu Imp, která nahradila prskající dvoudobé motory. Společnost Bond zvolila jednoduchý postup, když vůz osadila motorem Hillman spolu s převodovkou i zavěšením kol. Namísto přenosu max. výkonu na jediné přední kolo byl zaveden pohon kol zadních. Bond zakončil r.1966 výrobu vozidel s dvoudobými motory a o rok později nabízel možnost objednat tříkolky s pohonnými jednotkami Triumph Spitfire. Vozy Bond dosahovaly max. rychlosti 126 km/h. Tato hodnota byla však u vozidla o hmotnosti pouhých 390 kg jistě naměřena na dlouhé rovině a bez bočního větru. Podle návrhu Toma Karena se v r.1970 představil Bond Bug. Neměl dveře- místo nich se dopředu vyklápěla celá příď spolu s boky. V továrně Bond vznikala rovněž sportovní auta. Patřil mezi ně Bond Equire, jenž se v letech 1963-71 prodal v počtu 4500 kusů.

----------------------------------------------   

 

Bond Minicar r.v.1948-50

Počet vyrobených kusů: ???

Zvláštnosti: Výkon vzduchem chlazeného motocyklového motoru pouhých 3,7 kW stačil k dosažení max. rychlost do 65 km/h.

 

Bond 875 r.v.1965-70

Počet vyrobených kusů: 3431

Zvláštnosti: Bond 875 měl motor Hillman Imp umístěný vzadu a laminátovou karoserii. Dosahoval max. rychlosti přes 120 km/h.

 

Bond Bug r.v.1970-74

Počet vyrobených kusů: 2270

Zvláštnosti: Bond Bug se prodával se dvěma různými motory 701 cm³ a 748 cm³ s max. výkony 21,3 kW a 23,5 kW.

 

 

Fotoalbum:

Další zajímavé příspěvky nebo fotky můžete zaslat na X.sniper@email.cz a budou průběžně doplněny. 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář